lördag 17 mars 2012

Sushidax


Buenos Aires, Argentina, GOURMET. Äntligen har jag hittat ett bra sushiställe i närheten av mitt kvarter. Det var faktiskt min svenska (!) granne Anne Gustavsson som tipsade mig om detta smultronställe – det japanska kulturcentret Centro Okinawense - Brickan med 30 bitar kostar 130 pesos (ca 200 kr) på plats och 117 pesos (ca 180 kr) om man köper den med sig hem (vilket vi gjorde). Tyvärr var laxen tillfälligt slut, men det var faktiskt lika gott med sjötunga. Restaurangen - Okiren Sushi Bar & Restaurant - ligger en trappa upp och har lugn och mysig atmosfär. Här finns både barnstolar och plats för barnvagn (något som jag är väldigt uppmärksam på för tillfället). Öppet mån-lör 19-stängning. Man måste betala kontant.

Okiren Sushi Bar & Restaurant
Adress: Avenida San Juan, 2651
Stadsdel: San Cristobal

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar