måndag 23 september 2013

Tioårsjubileum

Ett helt vanligt gathörn i Buenos Aires.
Buenos Aires, Argentina, VARDAGSLIV. Idag för exakt tio år sedan landade jag på Buenos Aires flygplats Ezeiza, med hela mitt liv i två kappsäckar. Det kanske inte var riktigt så dramatiskt som det låter, men det var i alla fall väldigt pirrigt. Jag hade aldrig varit i Argentina eller Sydamerika, men jag visste att jag skulle bo här i alla fall ett tag. Och ja, det var kärlek vid första ögonkastet och det där ”taget” blev till ett helt decennium! När jag ser tillbaka på de här åren känner jag att jag har hunnit med en hel del, även om tiden samtidigt har gått väldigt snabbt. Buenos Aires är en intensiv stad för intensiva liv. Ikväll ska vi fira såklart, mannen, guldklimpen och jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar